Top 10 most wanted albums.

Yo

Seni kuni ma valmistan ette RMf555-e uut albumit, on asjakohane tutvustada veidi muud muusikat, mis võib-olla juba järgmise plaadi kirjutamisprotsessis mulle inspiratsiooni annavad. Need on viimase aasta jooksul ilmunud albumid, mida mul veel endal originaal-CD kujul pole, kuid mis on kindlasti must-have vähemalt minu jaoks ja võib-olla mõnelegi teist. Sulgudes on toodud wikist leitud ilmumise kuupäev.

10. Orianthi “Believe” (29/10/09)

Minu (ja arvatavasti ka paljude teiste) jaoks sai too noor muusik tuttavaks tänu filmile “This Is It”, milles jäädvustatud Michael Jacksoni suurejoonelise samanimelise tuuri proovide salvestised. Seal mängis noor austraallanna kitarri, mis on ka antud albumil põhiline element. Üldiselt ongi plaat kellyclarksonlik USA tiinirokkpop, millele lisatud Orianthi kitarri soolod. Kuna see on harjumatu kooslus, siis ta on alguses veidi häiriv, aga pikapeale tuleb tõdeda, et täiesti nauditav.

9. Ben Moody “All For This” (09/06/09)

Ma olen seda albumit pea 6 aastat oodanud. Nimelt Evanescence’i suure fännina olin ma masendunud kui kitarrist Ben Moody bändist lahkus. Õnneks näitas ta peatselt elumärke tehes koostööd nii Avril Lavigne’i kui Anastaciaga. Pärast seda on ta aga uudistesse ilmunud nagu kuuvarjutus ja seega olen ma iga mõne kuu tagant internetikanalitest teda otsimas käinud. Viimatine otsing andis tulemusi ja leidsin, et eelmisel suvel on ilmunud album “All For This”. Plaadist olen kuulnud lühikesi katkeid ja asi on võib-olla liiga ballaadirohke ja rahulik, aga ootusärevus tapab kõik negatiivsed kommentaarid.
Lisaks olevat eelmine suvi Moody kokku pannud ka uue bändi We Are The Fallen, mis peaks olema hetkel puhkusel viibiva Evanescence’i totaalne sõsarbänd, sest koosneb kolmest kunagisest Evanescence’i liikmest. Tolle bändi albumit on oodata mais ja arvatavasti saab sellest minu järjekordne suur lemmik – eks me näe.

8. Rob Zombie “Hellbilly Deluxe 2” (02/02/10)

Pärast pikki filmitegija aastaid on ta muusikamaastikul tagasi. Esialgsete hinnangute ajel oskan öelda, et vähemalt sama hea kui vanasti, kui isegi mitte tsipa parem. “Sick Bubblegum” on vähemalt selge löögiga laul, mis kõlab nii kui üks ehtne robzombielikult mürtsuv metall kõlama peab. See album lihtsalt on üks selle aasta tähtsamaid üllitisi metali maailmas.

7. Aiden “Knives” (11/05/09)

Need horrorpunkarid lubasid enne selle albumi ilmumist, et nad ei lase enam enda kohta emo öelda. Ega nad polegi väga emod kunagi olnud. Aga vähemalt võrreldes eelmise albumiga on nad kaotanud ka viimased tunded. Ja see, mis siit vastu kõlab on väga ehe punk, mis veidi õnnistatud süngete maailmapiltidega. Igal juhul võib öelda, et kui võtta bändi senised parimad saavutused (“Die Romantic” näiteks) ja unustada eelmiselt plaadilt tulnud kohati mahe meloodiline rokk, siis on “Knives” igati väärtuslik järglane. Tänu viimase loo lõppu peidetud lisaloole on plaadi pikkus kõigest 32 minutit, seega on kiirus ulmeline ja pead pööritama panev. Aga siiski on kõik arusaadav ja ühene ja täitsa kuulamist vääriv.

6. Atreyu “Congregation of the Damned” (27/10/09)

Ma alati mõtlesin kuhu on Atreyul edasi liikuda. Ja nad tegid hoopis otsuse liikuda tagasi. Ja kui enamus bändide puhul tähendab see muutumist eelajalooliseks ajuvabaduseks, siis Atreyu on suutnud mingil määral siiski säilitada ka oma “Lead Sails Paper Anchor” stiilis värskust. Siin plaadil on kõik see raev, mis eelmiselt plaadilt välja jäi! Asi on raju, asi on otseütlev, asi on ühiskonnakriitiline, aga lisaks on see asi ka maksimaalselt nauditav.

5. Winny Puhh “Brääznik” (18/01/10)

See plaat on otsast lõpuni üks korralik brääznik. Ausalt öeldes ei saagi aru, kas tegu on süldimuusika või kõrge klassi professionaalsusega. Stiililiselt kõigub see rohkem kui aju suudab esimese hetkega vastu võtta. Lisaks on palju sürreaalseid elemente nagu peaaegu lõputud loopid. Üldiselt on see plaat palju keerulisem kuulata, lüürika mõttes ajuvabam ning ülesehituselt robustsem kui eelmine nende üllitis. Siiski peab tõdema, et see plaat võib olla ja ehk juba ongi selle aasta eesti muusika üks märksõnasid. Seda näitas juba eelmise aasta üks suurimaid hitte Eesti muusikas “Peegelpõrand” (mis on ka üks parimaid laule uuel albumil).

4. Biffy Clyro “Only Revolutions” (09/11/09)

Selle bändi lihtsus oli põhjus, miks see bänd mulle mõni aasta tagasi meeldima hakkas. Toonane album “Puzzle” oli lihtsalt midagi sellist, mida ma kunagi huviga kuulanud polnud. Briti pehme rokk on alati minu jaoks võõras olnud – kuni Biffy Clyro’ni. Olles kuulnud ainult singlilugusid olen kindel, et see on üks viimase aja parimaid albumeid. Nende stiilipuhtus, meloodilisus ja lihtsus võluvad juba esimestest sekunditest – ja ma usun, et ma pole ainus selles osas. Eks ma isegi sain neist teada ainult seeläbi, et üks inglane neid mulle tutvustas, sest nad soojendasid mõni aasta tagasi UK kontsertidel Linkin Parki.

3. Lostprophets “The Betrayed” (13/01/10)

Algselt jäid nad mulle silma aastal 2005 albumiga “Start Something”, mis oli mulle meele järgi oma sämplite rohkuse ja huvitavate sündikäikude tõttu. “Liberation Transmission” oli hoopis teine tera – kuigi kadusid minu armastatud sämplid, oli tegu hoogsama ja rokilikuma plaadiga, mistõttu bänd muutus minu jaoks väga huvitavaks ja meeldivaks. Ja kuigi plaatide vahele mahtus lausa 3 aastat, pole ma siiski kurb, vaid nautisin kogu see aeg eelmist albumit. Nüüd on siis suure vaevaga saadud uus asi välja ja ma olen valmis sellesse pühenduma täielikult. Esiksinglid on igatahes olnud paljutõotavad – eriti lugulaul “It’s Not the End of the World, But I Can See It From Here”, mis on ehtne Lostprophetsi staadioniroki näide.

2. Dead By Sunrise “Out of Ashes” (13/10/09)

Suure Linkin Parki fännina olen ma alati kõik nendega seonduvad asjad juba enne poest ära ostnud, kui need üldse müügile on tulnud. Seekord aga käitusin rohkem täiskasvanuna, mitte mässava teismelisena. Tulemuseks pole mul ikka veel Benningtoni kõrvalprojekti albumit koduriiulis olemas. Ja ei pruugi tullagi. Vähemalt selle raha eest mitte (plaadipoodides maksab keskmisest plaadist see üllitis mitukümmend krooni rohkem). Nimelt on plaadil midagi, mis mulle ei istu ja ma isegi ei tea, mis asi see on. Vähemalt praeguse ligi viie kuuga olen asja suutnud endale piisavalt nauditavaks kuulata. See on vaieldamatult selline album, mille kuulamiseks pead sa aega koguma ning lüürikat korduvalt lugema – siis see hakkab ka Sulle sajaprotsendiliselt meeldima. Esmamulje oli lihtsalt järjekordne poprokkbänd, kes üritab läbi lüüa tänu juhtliikme nimele. Aga mida rohkem asjasse süüvida, siis saab aru, et asjal on ikka põhjalikum kiht ka olemas – see on lihtsalt hästi peidetud. Igal juhul on see nüüdseks juba päris armastusväärne ja ootan plaadi hinna langemist, et see siiski võib-olla endale soetada.

1. “Almost Alice” (02/03/10)

Selle aasta minu jaoks oodatuim kogumikalbum. Ja eks seetõttu ole ka “Alice in Wonderland” minu jaoks selle aasta oodatuim film. Plaadist siis nii palju, et Avril Lavigne avaldas kõigepealt singli “Alice (Underground)”. Kui kõrvale jätta isiklikud eelistused Avrili teemadel, siis peab siiski tõdema, et see on nii sõnade kui muusika poolest suur edasiminek. Tuleb ootama jääda ka peatselt ilmuvat Avrili uut albumit. Aga “Almost Alice” – filmi soundtrack, mis sisaldab veel lugusid, millede esitajateks on The All-American Rejects, Owl City, Shinedown, Franz Ferdinand, Blink182’e bassisti Mark Hoppuse koostööd Fall Out Boy bassistiga Pete Wentz’ga ning muidugi ka Eesti oma Kerli. Peab isegi mainima, et “Tea Party” on seni parim Kerli lugu pärast “Beautiful Inside”‘i. Lugesin kuskilt torrentide andmebaasist isegi, et üks tegelane ei tahtnud antud kogumikku arvutisse tõmmata, kuna seal teeb kaasa Tokio Hotel ja otsis, et äkki on kuskil olemas ilma nendeta versiooni (kuigi ta oleks võinud jätta lihtsalt antud loo tõmbamata). Mulle ka Tokio Hotel absoluutselt ei istu ja siiani ma pole aru saanud, mis soost on nende laulja, kuid see ei takista mind seda albumit armastamast.

Mõnusaid muusikaelamusi ja loodan, et nii mõnigi artist või album leiab tulevikus tee peale minu ka kellegi Teie plaadikogusse.

DaunH

Lisa kommentaar

