LIOR lugude tutvustus osa 1.

Tere. Kirjeldan siis lühidalt laule, nende tekkimist ja nende teostamisi. Albumil on kokku 24 rada, neist üksikud on vahepalad. Täispikad lood aga saavad kajastust kahe sissekande näol, milledest esimene on siin. Palju õnne!

2-Love Is Over-Rated
“‘Til you’re sure you wanna be loved, take all your hate and bring it all out”
Plaadi nimilugu, mis paneb ka temaatilise aluse kohe alguses paika. Loo idee tekkis aastal 2007 – ajal, mil hakkasin kirjutama uut albumit. Esialgu tuli lüürika, mille kirjutasin äsja ülikooli astununa loengus aja viitmiseks. Osaliselt oli see innustatud mu enda tunnetest armastuse teemal, kuid enamasti viis sellise riimijadani mind hoopiski mõte armastusest ja kuidas seda alati mingis mõttes väärkasutatakse, et endale hetkeks head teha. Täpsemalt sellest teemast on kirjas blogi esimeses sissekandes “Armastus!?!”.
Loos on kaks eraldi situatsiooni paljudest võimalikest situatsioonidest, kus üks osapool näeb suhtes midagi enamat kui teine ja seega saab ka palju haiget. Kuna pole olemas nn keelatud armastust, siis saabki armastus esineda isegi kohtades, kus ei peaks. Neist kohtadest ongi salmid inspireeritud.
Muusika koha peal oli idee teha midagi kiirelt pungilikku, kuid samas teema sügavust puudutavat. Üldiselt sai muusika valmis paari päevaga ja seega kõige esimese loona sellel albumil. Vokaalset osa ootas muusikaline pool riiulis ligi kaks aastat.
Lisaks teeb loo teises pooles kaasa MyS, kes elavdas lugu ning viis selle palju pungilikumale ning otseütlevamale tasemele.
3-Viru Keskuses Hängimise Alternatiiv
“Peksame lampi, kuni toas on pime”
2007. aasta lõpus hakkas mind kummitama üks mu järjekordne vaimusünnitis. Rida, mille ülesehitusega sai vokaalselt hästi mängida. Nagu seda oli ka “Kellaviietee” puhul, siis pidin taaskord hakkama meisterdama muusikat vokaalse idee ümber, et rõhud asetseksid õigetes kohtades. Pikapeale jõudis kitarrikäik valmis ning järgmisena tuli vältida taaskordse “Kellaviietee” tekkimist ning arendada lüürilist poolt võimalikult kaugele edasi. Aastase vahega tekkisid esimene ja teine salm, mis sidusid loo tervikuks alles stuudios vokaale lindistades.
Kuna tegu oli esimese looga, millele vokaale lindistama hakkasin, on siin tunda üsna palju juhendamist ka vokaalide produtsendi Kadri poolt. “Push the limits” võiks selle kohta öelda, sest selles loos olen kasutanud pea kõike, mida mul tol hetkel oma häälega teha oli võimalik.
Lõplik variant taustamuusikast tekkis alles loo miksimisel enne singlina ilmutamist ning see omab kõiki elemente, mida antud album omada suudab.
Lugu ise räägib sellest, et kodus passimisel pole mõtet. Kuid kui minna sinna, kuhu kõik lähevad ning selleks juhtub olema kaubanduskeskus või midagi, siis juba targem on kodus istuda. Loo pealkiri on tahtlikult emo-stiilis pikk ja keeruline ja loos otseselt mittekajastuv, et kuulajal jääks veidi endale ka mõtlemisruumi.
4-Sügis
“Põgenemine pole pääsetee, kuid jäämine on piin”
Nagu nimigi ütleb, on lugu kirjutatud 2007. sügisel. Loo esialgne töönimi oli “Sügismasendus” ja demo versioon oli valmis jõudma “For Fans EP” peale. Siiski otsustasin lugu enne täiustada ja jätta lõpptulemuse “LIOR”-i jaoks. Loo lüürika tekkis taaskord koolis loengutes, välja arvatud lõpus esinevad read, mis tekkisid demo lindistades.
Kitarrikäik tekkis samuti toona ning ühel hetkel hallis sügisilma videvikus istudes. Järgmisel päeval koolis kirjutasin kitarri tabulatuurid paberile ning sellisena see käik säilus.
Demo ja originaalversiooni erinevus on eelkõige muusikas, kus nüüd esineb ka klaver ning, kus kitarrid on mitmekülgsemad. Vokaal, mis algselt tundus olevat midagi karmimat on lõpptulemusel pigem pungilikult rahulik. Et lugu huvitavamaks teha, lisandusid lõppviimistlusel ka erinevad reverse-efektid loo lõpuosas.
6-Justice
“I apologize for thinkin’ that I’m the unbreakable truth that’s living a lie.”
Kuna antud plaadi kirjutamine toimus suures osas aastatel 2007-2008, siis on ka suur osa lüürikast kirjutatud kas ülikoolis loengute ajal või Tartu-Tallinn liinil bussis/rongis. Nii ka see lugu, mille idee tekkis otseselt filosoofia loengus ning mille riimid sündisid sealsamas koha peal. Nimelt oli loengu teemaks “Õiglus” ning siit ka loo pealkiri. Lüürikaga koos tekkis ka vokaalne idee, millele sai koheselt tehtud esialgne kitarrikäik. Siiski lõppversioon loost tuli erinev, sest vokaale lindistades tekkis tunne, et tollane versioon oli liialt pikk ja veniv.
7-Magnet
“Sa annad veerand, peaksid andma pool, võiksid anda terve, et Su taastada saaks.”
Idee loost, mis räägiks sellest, kuidas positiivsed inimesed tõmbavad ligi negatiivseid inimesi ja vastupidi, tekkis juba mitu aastat tagasi. Et lugu kindlasti ka kunagi valmiks, tegin valmis taaskord kitarrikäigu ning sellise, mis kindlasti tulevikus mind idee juurde tagasi tooks. Lihtsaim võimalus selleks oli plaan kirjutada oma elu esimene täispikk kitarrisoolo. Plaan töötas ja juba mõni nädal hiljem leidsin ennast taas koolist loengu ajal riime rebimas – teemaks “Magnet”.
Enne miksimisstaadiumi oli mõte täiustada puhtalt kitarril põhinevat lugu mõne erineva pillisämpliga. Pika otsingu tulemusena meenus, kuidas ma tahtsin antud plaadi jaoks akordionimängu selgeks õppida. Seda ma ei suutnud, kuid süntekas aitas hädast välja ning sealt tuli ka lugu saatev akordioniviis.
8-Eneseusk 1
“Ema, miks jätsid mind Sa siia? Sa ju peaksid teadma, et ma üksi kardan.”
Plaadi ainus puhtalt akustiline lugu. Laulusõnad ja muusika tekkisid koos 2008. aasta juulikuu õhtutel. Toona veetsin ma terve nädala üksi oma maakohas – aja viitmiseks oli kolm võimalust – rattasõit, “For Fans” EP lindistamine või vesipiip (Sealt ka “RMf555 in action” seeria esimene pilt). Hetke üksindus, pikk ajaveetmine oma kitarriga ning soojad suveõhtud tekitasid minus pideva eneseotsingu temaatika, mis avaldus justnimelt sellesse loosse kokku.
Loo kitarrikäik sai salvestatud ka sel samal ajal ühes “Kopipeist”iga. Vokaalse osa salvestus kestis aga kaua, sest produtsent tahtis kindel olla, et see oleks piisavalt parim mis võimalik. Pärast seda lugu on aga muutunud lugude akustiline esitamine rohkem teemaks. Lisaks oli see esimene lugu, mis takistas mu esialgset plaani kitarre uuel plaadil vähendada.
Loo teemaks aga on lühidalt see, kuidas inimene peab ennast leidma, isegi kui teised ta maha jätavad. Üksindus on küll valus, aga tuleb uskuda eelkõige endasse ja olukorrast üle olla.
10-(R)
“Everybody smiles the same way.
Everybody has the same face.”
“Sa olid bitijada minu arvuti ekraanil…”
Loo nimi juba näitab millega on tegu – vikerkaarega läbi msni. Siiski pole tegu homoerootikaga, vaid lihtsalt eluliste näidetega interneti elu ohtlikkusest ning isegi mõttetusest. See, et kõigil on tänu smailidele samasugused näod ja samasugused naeratused, ei tähenda, et ka teisel pool juhtmeid see tegelikkuses nii on. Olen ise lähemalt ja kaugemalt teemaga tuttav olnud ning tean, millega mõni inimene on isegi riskinud, et oma interneti kallimaga olla. Ise pideva interneti sõltlasena pidasin vajalikuks oma tunded paberile kribada ja valjul häälel välja öelda – iseasi kas kellelegi see korda läheb.
Muusika kirjutamisel tekkis idee jällegi oma süntekat näppides. Nimelt leidsin ühe huvitava soundi, mis meenutas vanakooli elektronmänge. Kuna tegu siiski ititeemalise looga, siis leidsin, et antud sämpel on loo jaoks enam kui tarvilik. Lisaks kitarrisaundi, mille tegelikkuses lõin juba “Love is over-rated”‘it kirjutades, mõeldes et tervel plaadil peaks olema üks läbiv uudne kidrasaund, sai nüüd katsetatud ka kangiga mängimisel. Ning bassikäigu ja trummide jaoks tuhlasin läbi veidi nu-metal ja hip-hop materjale.
11-20
“Sick story that has never been told – this story is 20 years old!”
Selle loo kirjutamine toimus 2007. augustis, toona olin ma just saanud 20 ning sealt ka loo pealkiri. Siiski ei jõudnud lugu valmis PI albumile, vaid ootas vaid bassikäigu ja lüürika näol ligi 1,5 aastat enne kui tuli ülejäänud muusika.
Vokaalide salvestusel tekkis probleem, sest algne vokaalne idee ei olnud teostusel kõige parema kõlaga. Koos vokaaliprodutsent Kadriga laulsime, rääkisime, sosistasime, räppisime, kiljusime ja karjusime selle loo kümneid kordi läbi enne kui jõudsime mingite ideedeni. Lõplikes valikutes me polnud siiski kindlad ning sai üle küsitud ka kõrvalistelt isikutelt, mida nemad asjast arvavad. Lõppkokkuvõttes saime ühe omapärasema vokaalse esituse kogu albumil ning selleks kulus ligi kaks kuud erinevaid vokaalide salvestusseansse.
12-Kauapüütud Kuulsus
“Su kauapüütud kuulsus ei pruugi olla igavene!”
Paljud meist ajavad taga feimi ja sulli. Kuid enamasti ei mõelda, mis on selle kõige hind ning kas see kõik on üldse seda pingutust väärt. Lugu keskendub taaskord ainult kahele vaatenurgale paljudest. Üks neist räägib tütarlapsest, kes käib pidevalt mööda baare pidutsemas saades nii endale palju tuttavaid. Ta ei arvesta sellega, et olenemata kui palju tal selliseid tuttavaid on või kui kuulsad nad on – seni kuni ta ise millegagi ei tegele seni ta rohkemaks kui üheöökuulsus ei saa.
Teine osa on aga poisist, kes annab küll kogu oma hinge, et jõuda lavale, kuid kes ei arvesta, et see on alles osa teest, mida läbida. Kuna ta on andnud selleks hetkeks juba endast kõik, siis hääbub ka see täht kiiremini, kui süttis.
Kindlasti ei taha see laul maha matta noorte inimeste unistusi, vaid pigem hoopis innustada kõiki tegelema asjaga sajaprotsendiliselt. Pole mõtet pingutada ja saada üheöötäheks. Kuigi paljudel juhtudel see nii käib. Tuleb lihtsalt arvestada, et see, mida teed, see ei vääri surma, ära looda võita, vaid naudi kogu protsessi, sest kui ainult kuulsuse peal väljas olla, siis on unistused kiired luhtuma.
Muusika osas oli idee puhtalt nu-metalik. Kuid siiski RMfile omaste vidinatega nagu teise salmi taustasämpel.
Kõige olulisem osa laulust aga on koostöö Eloga. Loo lüürika kirjutamise hetkel sõitsin temaga koos Tartu-Tallinn rongis ja kuna esimene ja teine salm olid erineva sisuga, siis küsisin kohe, kas ta oleks huvitatud koostööst selles loos. Saades jaatava vastuse hakkasingi tegema muusikat, mis oleks õige tempoga, et ühilduks nii räpi kui ka maheda naisvokaaliga. Elo lõplik vokaalne stiil kujunes välja aga alles stuudios vokaale lindistades.
Jätkame nädala pärast:)
Daun.

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: