Brainstorm ja Instrumenti @ Club Illusion

Tere taas noored ja nooremad!

Eelmise nädalavahetuse suursündmuseks minu elus oli Brainstormi kontsert Tartus klubis Illusion. Kuna ma ei armasta klubides käimist, oli see üks omapärane väljakutse juba iseenesest. Kurbusega tuli ka nentida, et algselt välja kuulutatud Groundhog Day antud kontserdil siiski ei esinenud.

Kohale sai mindud varakult – juba pool tundi pärast uste avamist, seega esimesed poolteist tundi kulusid ootusärevuse tähe all. Uni tükkis silma, kuid siiski olin valmis kontsertist maksimumi võtma. Esimesena astus lavale soojendusbänd Instrumenti, keda rohkem tuntakse kui “Läti pandakarud”. Miskipärast on viimasel ajal mul peale tulnud tänapäeva popi huvid nagu Hot Chip, Owl City ja ka Instrumenti. Seega olles vaadanud erinevaid live-esitusi loost “Life jacket is under your seat” olin valmis neile täielikult kaasa elama. Ja tuleb tunnistada – nende live oli enamat kui suurepärane. Kaks pandakaru jooksid kahe sünteka ja trummide vahet ning andsid rokk-kontsertiga võrreldava show. Kuna ma nende teisi lugusi kuulnud polnud, siis oli see kõik minu jaoks tol hetkel uudne ka. Ja ma nautisin iga hetke. Alates esimesest loost, kus tugeva elektritrummi tagumisega tõmmati biit käima, läbi teiste lugude, mis meenutasid kohati isegi Michael Jacksoni hiilgeaegu. Ning lõpetades muidugi suure hiti “Life jacket…” endaga. Minimalistlikult üles ehitatud, täielikult elektrooniline ja topeltvokaaliga mahe disko-sünt-popp oli mu elu nunnude pandakarude poolt vallutanud.

Kuid siiski pidid pandakarud suhteliselt kiiresti lõpetama, sest lava vajas tühjendamist, et saaks teha ruumi Läti ühele suurimale poppgrupile. Mõninga ootamise järel lavale tulnud Brainstorm ei vaja Eestimaal tutvustamist. Siiski on müstiliselt imekspandav lätlaste pingutused. Nimelt oli kontserdi publikumist suurem osa lätlased ja Brainstormi laulja Renars Kaupers rääkis ka, kuidas isegi Inglismaa kontsertidel olid ligi 95% publikust lätlased. Olenemata Läti majanduslikest raskustest suudavad siiski kohalikud omasi toetada nagu näha. Aga see selleks, põhiliseks oli siiski Brainstorm, kellelt mina olin kuulnud nelja lugu. Vähemalt antud kontserti repertuaarist. Seega eesmärgiks oli pigem teada saada, kas täiesti tuntud, aga minu jaoks mõningal määral tundmatul bändil, on võimalik ainult live’ga mulle mõju avaldada. Tuleb tõdeda, et on. Elasin kaasa nii palju kui suutsin ja nautisin pea kogu kontserti.
Kontsert koosnes suures osas uue albumi lugudest – nagu arvata võib, kuna tegu oli uue albumi “Years and Seconds” esitluskontsertiga. Seega võin arvata, et olenemata vingest show’st ei hakka ma uut plaati endale muretsema – kuigi iseenesest nagu võiksin. Live’st jäi palju rohkem meelde show ise, mitte aga need lood, mida esitati. Nii näiteks meenub solisti Kaupersi pidev 80-ndate stiilis roboti-tants ning pikad nootide hoidmised lugude lõppedes või trummari imepärased pulgakomplektid, kus oli lisaks tavalistele pulkadele ka näiteks mingid suured torutaolised esemed. Lugudest aga meenub lihtsalt, et neid oli lahe kuulata ja neile kaasa elada. Seega arvatavasti lähitulevikus nende kontsertile uuesti ei läheks aga mõne aasta pärast võiks mõnusasti aega veetma siiski naasta.

Live lõppedes oli kell 3, kuid tänu kellakeeramisele muutus see koheselt neljaks ja seega jäi kontserti lähipäevadeks meenutama ka vähene magamine ja haiged jalad ja kael. Siiski ootan kindlalt tagasi Instrumentit palju pikema kavaga, kui seda oli laupäevane ning loodan peagi ka nägemata jäänud Groundhog Day üle aasta ära näha:)

PS: Suured Tänud Kristile, tänu kellele saime Eloga piletid kokku alla saja krooniga:)
Daun

Lisa kommentaar

