LIOR lugude tutvustus osa 2.

Tere taas noored ja nooremad.

Vahepeal on möödunud kiired ajad albumi asju ajades ja kuna olukord hakkab lõpusirgele jõudma, on paslik teha ka teine pool lugude ülevaatest. Sellega seoses väärib mainimist ka plaadi ilmumise täpsem info – “Love is Over-Rated” ilmub 7. mail 2010 ning tol samal päeval ilmub ka esitluskontsert “Live Is Over-Rated”, kus saab kuulda lisaks mõnedele uue albumi näidetele ka vanemaid lugusi uuenduslikus ja esmakordselt live-kuues:) Jätkame siin aga poolelijäänud lugude tutvustust.

14 – Other One
“I had to be yours but now she is mine..”

Selle loo sõnad on kirjutatud aasta 2005 sügisel. Loo põhimõte on selles, et mees üritab naisele rääkida, et too on küll kogu ta elu, aga siiski armastab ta vahepeal ka teisi tüdrukuid. Idee inspiratsiooniks on kõiksugu armastussuhted elust enesest, kus üks osapool väidab teisele, et too on tema elu armastus, aga samal ajal omab suhet ka teistega.
Kuna idee oli suht pungilik siis muusika loomine suurt raskust ei valmistanud, tuli lihtsalt leida õige punkriff. See tuli peaaegu iseenesest ühel akustilisel poolenisti häälest ära kitarril (nagu pungile kohane), kui istusin üksinduses Võrtsjärve-äärses majas hallil kevadtalve õhtul.

15 – Päästmatu
“Uppuda ma ei saa, isegi kui ujuda ei oska.
Päästma end ise pean enne, kui on liiga hilja.”

Selle laulu kirjutasin 2009. aasta kevadel. Algselt oli see üleni akustiline ballaad, kuid et teda veidi erilisemaks muuta, otsustasin lisada lugu läbiva sämpli. See sämpel muutis aga loo meeleolu väga sügiseseks, mistõttu on see lugu mulle hingeliselt ehk kõige lähedasemaks saanud oma senisest loomingust. Seega panin ka lüürikasse suurema osa oma hingest. Kokku võttis laulusõnade kirjutamine aega üle poole aasta ning viimased refrääni read tulid alles sügisel, kui toimusid viimased vokaalide salvestused.

16 – Päästemissioon (Take You Away)
“Sest ma tahan põgeneda – Sinuga koos!
Kuhugi kaugele, et ilusam lõpp oleks sellel lool.”

Selle loo idee on mind kummitanud juba aastaid. Nimelt midagi jõulist, kuid samas hella. Idee poolest midagi kus aitan inimesel, kes ennast ise aidata ei suuda, teostada unistusi ja põgeneda. Loo idee oli algselt inglisekeelne, kuid lõpplüürika tuli siiski eestikeelne. Selletõttu ongi pealkiri kakskeelne, kuna lugude nimekirja algne variant omas veel nime “Take You Away”, mis oli loo valmimisprotsessi jooksul tema töönimeks. Muusikas ühendasin RMf-ile omased kolm nüanssi – nu-metal kidra, lihtne klaverisämpel ja hiphoptrumm.

18 – Eneseusk 2
“SEE – olgugi nii karm kui tahes
EI takista mind eksisteerimast vahel
LÕPPEma peab valu, et võidaks julgus
EALES üksi olles mul võitu ei tulnud.”

Pärast 2008. aasta suvel kirjutatud “Eneseusk 1” lugu tekkis idee muuta see RMf’ilikuks. Tehes sinna hiphopiliku bassi ja trummi käigu ning viies kogu kitarri klaveri osale sain ma hoopis teise äärmuse loost. Äärmuse, mis vastas RMf’i standarditele. Siiski painas mind akustiline versioon ja nii tekkisidki kaks erinevat versiooni, kuna neid ühendada oleks läinud liiga absurdseks. Ehk siis “Eneseusk 2” on lugu, mis näitab, milline oleks album musikaalses mõttes välja paistnud, kui oleks jäänud jõusse esialgne idee kitared kõrvaldada.
Lüürika oleks pidanud jääma kahes eri versioonis samaks, aga vokaale lindistades sai aru, et täpselt samamoodi sama lüürikat laulda pole mõtet. Et hiphopilikku biiti ära kasutada tuli leida midagi räpilikumat või siis sama viisiga laulda erinevaid sõnu. Lõpptulemusena leidsin paar aastat tagasikirjutatud lüürika, mis rääkis just selle nurga all eneseleidmisest, millise nurga all oli ka “Eneseusk 1”. Teine osa on siiski veidi teemat lõpetavam ning mõtiskleb olukorra üle, kus eesmärk on saavutatud ning edasi pole kuhugi liikuda. Mida sellistel juhtudel edasi teha?

19 – Committed
“sa oled mu armastus, samas mind sa hukutad
päästerõnga nime all pudelisse uputad”

2008. aasta keskel tabas mind sügav sisemine diskussioon suitsiidi teemal. Küsimus oli, miks inimesed selle tee valivad, kui on palju muidki võimalusi. Küsimus jäi lahtiseks, kuid sellele lahendust otsides saavutasin mitmeidki huvitavaid loomingulisi eesmärke. Näiteks video loole “…” ning lühijutt noorest hüljatud teismelisest, mille avaldamine jäi suuresti selle taha, et ei jõudnud sellega enam tegelda. Kui oleks jõudnud, oleks see audio kujul selle albumi lõpulugu. Aga eks kunagi jõuab. “Committed” aga on see osa tollasest ajast, kus ma käsitlesin suitsiidi kui osade inimeste elu armastust.
Lugu tuli minule vastavalt piisavalt emo’lik, kus on siis tunnete mäng armastusega suitsiidi vastu, taustaks kiire poppunk. Lüürika ülesehituses ongi teine osapool muudetud isikuliseks. Et lugu muusikalises mõttes huvitavamaks teha, lisasin sünteka, mis oma rokilikult kiirete akordide klimberdusega muudab kuiva pungi elavamaks. Süntekat salvestades aga näppisin klahve soojenduseks liiga palju ning sealt tekkis kerge hiphopilik idee. Sellest tekkis loo algusesämpel, millele räppida ma aga ise ei soovinud. Kuna see osa oli liiga pikk, et niisama tühjaks jätta, tuli otsida keegi kõrvaline isik, kes räpiks. Pärast mitmeid tagasilööke jõudsin lõpuks noore tulevase dirigendi Kristelini, kelle jaoks muusika ei tohiks võõras olla, aga kes minu andmetel räpiga üldse ei tegele. Seega oli see huvitav kogemus meile mõlemale. Tema esitatav lüürika on tema enda idee minu lüürika baasilt.

20 – Stars
“I’d better lose myself – than you, my star so bright”

Selle loo lüürika ma kirjutasin samal õhtul 2005. aasta sügisel, kui kirjutasin ka “Other One”‘i. Öösiti tähtede vaatamine oli toona minu jaoks üks ilusaimaid hetki ööpäevast. Unistused, mis tähti vaadates tekkisid, kandusid läbi klaviatuuri ka lüürika näol arvutisse, kuhu nad jäid lihtsalt seisma. Mingil hetkel vanu lüürikaid tuhlates tekkiski idee need kaks lugu siiski lauludeks teha, eriti kuna plaadi teema nõudis armastuse-laule. Sõrmitsedes koheselt kitarri tuligi selle loo põhiline kitarrikäik. Salvestades akustilise ja kärinaga kitarri, leidsin ma, et sinna ma ei taha lisada rohkem midagi ning nii see jäigi puhtalt kitarri looks. Vokaale lindistades jäin ma vokaaliprodutsent Kadri karmi kriitikatule all lihtsalt öeldes jänni. Olin valmis toda lugu juba unustama, kui stuudiosse tuli Elo, kes lindistas “Kauapüütud Kuulsusele” oma vokaale. Kuna nii mina kui Kadri olime hämmastunud Elo ilusast vokaalist, siis oli ühene idee anda talle proovida ka mõnda muud laulu. Ainus, mis polnud liiga kinniselt minu siseeluline ning millele õrnem vokaal ka sobida võis oligi “Stars”.
Et lugu lauldud saaks, muutis Elo ka algset lüürikat vastavalt oma vajadustele nii grammatika kui vokaalsete nüansside tõttu. See on plaadi ainus lugu, kus RMf’i liikmetest keegi suud lahti ei tee ning muusika on ka vaid Daun Hilli kitarridele tuginev.

21 – F99
“miks…ma… ei saanud olla sinuga…
kauem – kui olin – sa olid osa minu elust
kauem – kui tahtsin – sest sa murdsid täielikult MINU!!”

Selle loo kirjutasin 2007 aasta lõpus. Lüürika isegi tolle aasta eelviimasel päeval. Loo algupärane nimi oli “Frustratsioon” ning see lugu räägibki armastusest frustratsiooni purustava jõu vastu. Kuna tollest ajast on palju muutunud, siis on palju liikunud mõtteid laulu ümber teha, seda nii lüürika kui ülimalt pika muusikalise osa poolest. Siiski tundsin, et see kirjutamiseaegne frustreeriv maailmapilt iseloomustab seda plaati kõige paremini. Eriti arvestades olukorda, et laul on kirjutatud nii mõnegi teise selle albumi looga samal ajal (k.a. “LIOR” ise). Seega on sellel lool kindlasti oluline roll rääkida minu sisemistest armastustest ning looming on mõeldud siiski avaldamiseks, et see saaks ajapikku kuskilt peegelduda.
Siiski lisasin muusika “ilustamiseks” palju sünteka sämpleid, viisin sisse mitu kitarri ning muutsin lüürikat, et vokaal kohanduks paremini viisiga. Tulemuseks on viha minimeerimine, kuid albumile sobiva teose maksimeerimine.

22 – OK
“Maailmas on liiga palju ilusaid naisi,
mõned suurlinna tibid, mõni kasvatab maisi”

LIOR on album, mille kirjutamisel olen tihtipeale lähtunud neljast erinevast aspektist. Need neli ongi RMf’i ametlikud liikmed. Kolm “muusikut” omavad plaati läbivalt omanäolisi vahepalu, kus on kasutatud vastava liikme käsutuses olevad vahendid. Selliste vahepalade mängu lõpetab kõigi kolme ühine töö “OK!”. See lugu peaks originaalis nime kandma “OnaKunn” ning tegemist on ühega  paljudest koostööprojektidest. Kuna aga originaalversioon ei valminud, siis läheb albumil käiku ainult RMf’i liikmete poolt teostatud salm.
Lugu räägib puht räpparlikult, kuidas lood naistega siin maailmas on. Selle loo sisu ei tasu isiklikult võtta kõikidel feministidel ja muudel asjaarmastajatel, sest lugu on ikkagi põhimõttelt irooniline seik elule, kus mitte ühtegi naist saades ei jää üle muud kui Balti Jaama peldikus kätt harjutada..

23 – Viimane Faas
“ÕIGLUST POLE, MAAILM ON KADUN’D
HING MU SEES ON PURUN’D JA VALUS”

Selle loo ideeks on igapäevane kurb statistika sellest, mis toimub meie maanteedel ning ka igal pool mujal. Eelkõige sain innustust loole paar aastat tagasi, kui suvi otsa tuli ainult uudiseid hukkunud inimestest. Võttes iga traagilist olukorda hingeliselt, siis hakkas see teema mind närima. Nii tekkiski idee see lõpuks laulu panna.
Algne idee oli teha karm räpplaul manitsemaks inimesi ettevaatusele. Sellele mõeldes sai salvestatud ka sügavamõtteline klaverisämpel. Kuid kuna selliseid lugusi on enne juba tehtud (nt. Crashdaf “Peatee”), siis tekkis idee teha lugu hoopis emo-pungilikuks ning lähtuda asjale teisest vaatenurgast. Ainus asi, mis samaks jäi oli loo viimane rida “Järgi sõidan Sulle ma”. Loo nukrameelsust aitas toetada ka vokaaliprodutsent Kadri kaasalöömine loo teises pooles maheda naisvokaaliga.

Selle looga avaldan kaastunnet kõigile, kes on lähedasi kaotanud selliste õnnetuste teel, RMf555 on Teiega!

24 – sau.kalli
“Teid nüüd ma, sõbrad head, pean jätma”

Kes mind MSNis omavad, teavad, kuidas mulle meeldib inimestele öelda jutu lõpuks “sau.kalli”. Minu meelest on see ilus žest, mis annab sooja tunde ning lisaks ka kindluse, et vestlus on kujunenud sõbralikus keskkonnas. Selle looga avaldan ma tänu kõikidele sõpradele, kes mind on välja kannatanud ja kes kavatsevad ka edaspidi seda teha:)
Ma armastan Teid kõiki!

sau.kalli,
Daun

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: