Nädalavahetus LA-l.

Tere noored ja teised.

Taaskord on kätte jõudnud juuli keskpaik, mis näitab ainult seda, et minu ametliku vananemiseni on jäänud loetud päevad. Positiivne on aga juba kolmandat aastat järjest minu puhul see, et juuli alguses saab veeta ligikaudu 3 päeva kaunis Lelles huvitavat muusikat ja lehmasõnnikust puhastatud heinapõldu nautimas. Üritus nimega Lelle Alternatiiv toimuski möödunud nädalavahetusel.

Kuna ise astusin esinejana lavale (RMf555), siis oli minu jaoks kohale saamine keerulisem, kui tavaliselt. Isegi oleksin eelistanud rongis juba vaikselt melusse sisse elada, aga tehnika rohkus nõudis auto kasuks otsustama. Paar tagasilööki kohe alguses ja mul oleks peaaegu reedene päev Lelles nägemata jäänud, aga sihikindlus viis võidule ja tänan sügavalt Rened, kes võimaldas mul jõuda siiski juba ürituse alguseks kohale:)

Üks päev enne festivali algust kuulasin läbi ka enamike esinejate demod, et teada, keda kindlalt laval näha tahaksin. Kahjuks teisi bände eriti näha ei jõudnudki, sest järve- ja mäelavade vahet jooksmine oli liiga energiat raiskav (siiski valdab Eestit ju karm kuumalaine), seega tegingi peaaegu et kellaajalise plaani, millal magan-söön-olen ühe lava ees-olen teise lava ees-tšillin sõpradega-käin poes. Suures osas see toimis, kuid kahjuks jäi siiski mõni hea bänd nägemata või nägin poolikult. Esimene ohver oli minu veidi hilinenud kohalejõudmise tõttu off.season, keda ma nägin viimati laval 4 aastat tagasi ja sealtmaalt alates olen neid näha tahtnud – nüüd nägin täpselt viimase loo. Ülejäänud reedesed bändid olid kesised, isegi need, mida ma näha tahtsin. Kindlasti oleks meeldinud mulle Radiowives, aga selle asemel läksin nautisin veidi Börtet ja kahtlaselt huvitavat Sun Quay‘d. Viimane oli oma päikseliste rütmide poolest väga asjakohane muusika Elo-Mai üles äratamiseks. Lisaks meeldis mulle, kuidas trummar suutis päikseliste rütmide vahele pigistada mõne metali-laadse trummikäigu ja veel nii, et üldine emotsioon paranes. Põhiline põhjus, miks üritusel reedest alates kohal viibida, oli aga KÖÖMES. See perversselt otseütlev diskopunk bänd võtab alati jala tatsuma ning haige sõnum toob alati muige näole. Seni, kuni ma pole sellest east välja kasvanud, naudin ma nende muusikat väga.

Teine päev oli pikem – just seetõttu, et algas hommikul vara, kestis 12 tundi päikese käes olles ja lõppes hilja öösel. Hommikuklubis istumine võimaldas mul näha, mis mind ootab vähem kui 24 tunni pärast ees. Kuigi jah Kassidele Iirised, kui üks parimaid artiste, oli laulja puudumise tõttu ebaharilikum – aga instrumentaalidena kõlasid lood iseenesest siiski huvitavalt. Esimene must-see oli Miip, kelle kontserti jõudsin jälgida aga kahjuks ainult kolme loo jagu, kuna siis pidin jällegi jooksma järvelavade eest mäelavade ette, kuna seal astus lavale kaasvõitleja Surakast – Rob Findel. Soov näha kuidas ta oma asjadega üksi suurel laval hakkama saab ning soov saada Rob Findeli demoplaat väärisid seda jooksu. Vähene ettevalmistus muutis lugudevahelised pausid küll venivaks, aga muidu oli täitsa tipp-topp esitus. Jäin rahule ning võtsin edasi üritust natuke rahulikumalt, kuni lavale astus minu suurim lemmik Eesti artistide poolelt – Crashdaf. Sai hüpatud ja lauldud (hääleharjutused hommikuseks kontsertiks:D).  Õhtupoole jagus veel hunnik poolikuid elamusi KamikaDze-TR, Groundhog Day, Blueintheface ja Junk Riot näol. Oleks nad veidigi rohkem eraldi esinenud, oleks saanud ka neid rohkem nautida, aga ega ma väga kurb ole sellegipoolest. Korra uudistasin ka Mimicry esitust, aga mõne hetkega sai selgeks, et kuigi peategelane Paul on rohkem liikuma ja isegi häälitsema hakanud, siis siiski meeldis mulle nende esitus 3 aastat tagasi rohkem (nende saatel sai moshimist õpitud, kuid LA näitas, et enam küll ei viitsiks, isegi mitte peale kolme õlut). Meinstriimiks muutumine võib ikka palju muuta…

Viimane artist kellele kaasa elasin ning kes mu kaelalihased esmaspäeva õhtuks valurežiimile lükkas, oli Folke Westside. Nende loominguga sain tuttavaks läbi MySpace‘i, kus nad lisasid mind sõbraks Lelles esinemise tõttu. Mulle meeldis ja tahtsin neid ka laivis näha. Kontsert aga oli rohkemat kui meeldejääv – see hävituslik jõud, mis lavalt paiskus, imes kogu mu energia positiivsel teel välja ja seega mõistsin, et olingi kogu ürituse vältel enda tantsujalga selleks artistiks hoidnud. 10 punkti neile. Kuigi nende näod ja olek reetsid, et nad pole mitte üldse kaine mõistusega – ja tegelikult sellist muusikat ei saakski kunagi kaine mõistusega ei teha ega kuulata/vaadata. Loodan, et nad on peagi tagasi. Samamoodi ka Blueintheface, kelle kontserti ma eelmisel aastal nautisin sajaga, aga see aasta ei jõudnudki täielikult kõike võtta sellest.

Liiga palju olen juba kirjutanud, kuid kõige tähtsam on veel rääkimata. Eelviimase artistina astus üles RMf555. Unised inimesed, joobes inimesed ja lahkuvad inimesed – see oli kogu mu publik. Aga ma olin selleks valmis. Kuna ma olen jutuvestmises suhteliselt halb, siis ma ei hakanudki pikalt jutu vestma vaid tegin oma lood ära. Ei tea, kuidas inimesed seda kõike vastu võtsid, aga positiivset tagasisidet leidus nii mõneski aspektis: näiteks see, et taheti lisalugu, lisaks leidsin mõttekaaslasi kaasesinejate hulgast ning kogu kontsertile eelnenud ja järgnenud aja mind tehnikaga abistanud Elo-Mai jäi asjaga väga rahule. Omalt poolt lisaks, et keeruline oli mõnes kohas vaid see, et väikse lava tõttu polnud seal monitore ning kohati ma pidin usaldama oma ajus elavat metronoomi, kuna bäkkträkid kadusid vokaalid ja kitarri taha ära. Täpsemalt aga saab kuulda/näha tulemust juutuubis:) Niisiis teine RMf555-e laiv ja lähitulevikus viimane on nüüdseks küll seljataga, aga positiivset jõudu edasirühkimiseks andis see küllaga, ka Suraka lainel.

Egas midagi, kui kohtumiseni järgmise aasta Lellel ja loodame, et siis suudetakse lippu sama kõrgel ikka edasi hoida:)

Daun.

1 kommentaar (+add yours?)

  1. Reili
    Jul 27, 2010 @ 21:46:49

    Lelle Alternatiiv

    2x Kast õlut on sees
    mitu viina on ees

    Ref: 3x See on ju Lelle Alternatiiv

    Suitsud on ees
    vesipiipu ei tee
    tuleprobleem
    sigarsuitsu ei tee

    Ref: 3x See on ju Lelle Alternatiiv

    Kaks viina on sees
    vähe viina on sees
    bändid on ees
    õiged bändid on ees

    Ref: 3x See on ju Lelle Alternatiiv

    Telgid on siin
    mitu telki on siin
    tibud on sees
    Läti tibud on sees

    Ref: 3x See on ju Lelle Alternatiiv

    Mussi ei tee
    bändid mussi ei tee
    keegi ei tea
    mis bändid on head

    Ref: 3x See on ju Lelle Alternatiiv

    Vesi on soe
    järvevesi on soe
    teisel pool vett
    on üks külm mudamülk

    Ref: 3x See on ju Lelle Alternatiiv

    Kuseprobleem
    pidev kuseprobleem
    sama süsteem
    täpselt sama süsteem

    Ref: 3x See on ju Lelle Alternatiiv

    Pood on ju halb
    Lelle pood on nii halb
    hinnad on laes
    alkohinnad on laes

    Ref: 3x See on ju Lelle Alternatiiv

    Vasta

Lisa kommentaar

