2010 aasta kokkuvõte osa 2: laulud

Tere!

Head vana aasta lõppu kõigile!

On aeg võtta kokku lõppeva aasta muusikamaailma tipud minu silmade/kõrvade läbi. Selleks puhuks toon välja kaks edetabelit, mis väljendavad selle aasta suurimate hittide esikahekümneid.

Esimene edetabel on tekkinud aasta jooksul, kus ma iga kahe nädala tagant koostan viimase poole kuu parimate lugude top50-e. Põhimõte on hoida end muusikamaailma hetke tippudega kursis, seetõttu on mõjutusi saadud enese muusikamaitse kõrvalt ka rahvusvahelistest singlimüügi edetabelitest, Uuno raadio Eesti top 40-st ning Sky Plus top 40-st. Idee sellise edetabeli jaoks sain aastatel 2000-2006 koostatud samalaadsest edetabelist, mille koostamisel lähtusin toona enam-vähem samadest allikatest ning mis aitas mul toona muusikailmas silmaringi laiendada. Üldiselt on see kiiks aidanud mul kuulata läbi albumeid sellistelt esitajatelt nagu Owl City ja Lady Gaga, lisaks viinud mind kurssi infoga, mis toimub mitte nii meinstriim artistide muusikas, nagu Superchic[k], Danko Jones ja miks mitte ka Eesti oma Crashdaf ja Iiris.

Siinkohal toon välja aastakokkuvõtte, mis on koostatud kõikide selle aasta tabelite kokku liitmisel, seetõttu tulemus on veidi huvitavam, kuna esikümme pole just selline, mida ma ideaalis oleks tahtnud siin näha.

20 Ozzy Osbourne Let Me Hear You Scream
19 Godsmack Crying Like a Bitch
18 Lostprophets Where We Belong
17 Kerli Tea Party
16 Biffy Clyro God & Satan
15 Koit Toome Mälestused
14 Crashdaf Suur Pauk
13 Biffy Clyro Bubbles
12 Groundhog Day Teiste Seest Kõigile
11 Biffy Clyro Many of Horror
10 HU? ft. Kare Kauks Miks ainult mõni asi on nii hea?
9 Avril Lavigne Alice
8 Rihanna Rude Boy
7 Linkin Park The Catalyst
6 Violina ft. G-Enka ja Kene Toakärbes
5 Papa Roach Kick In The Teeth
4 Christina Aguilera Not Myself Tonight
3 Lena Satellite
2 Ott Lepland Läbi Öise Tallinna
1 Eminem ft. Rihanna Love The Way You Lie

 

Biffy Clyro ja Linkin Parki nõrgad tulemused tulenesid singlite ilmumise tihedusest, samas Ott Lepland polnud kordagi esikohal, mis muudab selle tabeli kokkuvõttes siiski veidi adekvaatsemaks, kui minu suvaline hetke ajel tehtud otsuste jada. Usun siinkohal, et Eminemi ja Rihanna laul on sel aastal suurimaks hitiks ka igal pool maailmas, näiteks http://www.mediatraffic.de/year-end-tracks.htm edetabelis on ta maailma kokkuvõttes teisel kohal. Selle tabeliga kokkulangevusi esineb viiendikul juhtudel.

Et aga veidi ka minu enese muusikamaitset veidi lahti lahata, võtsin ette oma last.fm-i lugude edetabeli. See pole küll kõige adekvaatsem koht, sest 60% muusikast kuulan ma CD-plaatidelt ning 30% emmpeekolme mängijast. Aga siiski ma usun, et muusikamaitset mingil määral see tabel siiski väljendab, ja ainsa ametlikult kinnitatud lugude kuulatavust peegeldava allikana on ta siiski tegus. Kolme aasta jooksul, mil ma olen last.fm-i kasutanud, on mu kuulatuimateks lugudeks osutunud 4Lyn „Lyn“, KoRn „Kiss“ ja UnderOath „You’re Ever So Inviting“, mis ongi väga suure tähendusega palad mu muusikakogus. Selle aasta kokkuvõte on aga järgmine: (palju lugusid olen kuulanud sarnases koguses, seega on siin top 22)

1-2  Lostprophets – Where We Belong
Linkin Park – The Catalyst

3-4  Biffy Clyro – Many Of Horror
Linkin Park – Waiting for the End

5-6  Atreyu – Lonely
Hot Chip – One Life Stand

7-9  Rihanna – Rude Boy
Kerli – Tea Party
Avril Lavigne – Alice

10-13  Owl City – Fireflies
Three Days Grace – The Good Life
Dead by Sunrise – Inside Of Me
Alicia Keys – Empire State Of Mind (Part II) Broken Down

14-22  Flyleaf – Beautiful Bride
Biffy Clyro – Bubbles
Flyleaf – Missing
Flyleaf – Chasm
Groundhog Day – Teiste seest kõigile
Winny Puhh – Tüdrukud ootavad
Bullet for My Valentine – Your Betrayal
Me Myself and I – Ajahambad
Serj Tankian – The Charade (Rock Version)

Siinkohal meenub, et aasta albumite tabelis unus Eesti tähtsaim album – Winny Puhhi „Brääznik“, mis ilmus selle aasta alguses. Siinseid tabeleid aga kokku võttes, võib täheldada, et minu suurte lemmikute kõrval on end mugavalt sisse seadnud ka näiteks Rihanna, Hot Chip ja Kerli ning ka Alicia Keys ja Owl City. Nemad andsid sellele aastale just esimeses pooles palju sära juurde ning siinkohal teengi neile sügava kummarduse. Ilusat aastavahetust kõigile ning põnevaid muusikaelamusi ka uuel aastal.

Daun.

 

Lisa kommentaar

