Stressivaba roosa mäss

Tere!

Tänasel ilusal kevadpäeval olen võtnud kuulamiseks ligi kolm aastat minu meeli köitnud tüdrukute-bändi Miipi debüütalbumi. Seda seetõttu, et sain selle albumi endale Telliskivis toimunud ühise kontserti käigus ja olen sellest hetkest saati seda plaati tihedalt oma CD-mängijates hoidnud.

Kui kolm aastat tagasi Miipi muusikaga Diletantide Avangardi üritusel tutvusin, olin ma just sõltuvuses kristliku suunitlusega poprokist, mistõttu ma olin üllatunud, et ka Eestis selleni jõutud on. Rääkides Miipist lähtutaksegi tavaliselt kahest aspektist – kellelegi ei jää märkamatuks viiest noorest neiust koosnev bänd ning kristlik taust, mis mängib rolli bändi tekkimises ja lugude sõnumites. Siiski mina ei tooks siinkohal usku esiplaanile ja lähtuks hoopistükis muusikast, kuigi võib öelda, et kristliku suunaga bändid P.O.D., Superchic[k], Flyleaf ja UnderOath on ühed suurimad inspiratsiooniallikad mulle minu muusikas. Mingis mõttes lisandub siia listi ka Miip.

Just lihtne sound, kus puudub arulage elektroonika ja miksimise ülepingutus mõjub minu meelest praeguses muusikailmas värskelt. Olgugi et see tundub ka seejuures veidi naiivne, on see minu meelest ka bändi koosseisu vaadates üsnagi sobilik (loe: naiselik, või siis pigem neiulik) ja võib öelda, et ehtsuses peitubki võlu. Antud albumi puhul on vaeva nähtud – seda on kuulda. Kuid siin on alt vedanud mõnes kohas hoopis keegi, kes on mikserpuldi ees istunud – bändi ehe saund on küll veel puhtam ja naturaalsem kui kontsertidel, kuid kohati on midagi nagu teisiti. Näiteks “Ei” (mis on juba paar aastat ka minu mp3-mängijas olemas demoversioonina) on tehtud klaverirohkemaks, kuigi demo oli kitarrirohkem ja ühtlasem. Lisaks on mõnes kohas sündiga liiale mindud. Kuid, mis on parim selle albumi juures, on see, et need üksikud asjad ongi ainsad mitte-nii-head asjad – ülejäänud 95% albumist on üle ootuste hea.

Lugude valikus on kõik seni avalikult esitatud n-ö “vanad” lood. Sellega kaob küll ära ootusärevus, et “mida uut nad nüüd teinud on”. Kuid vastukaaluks on olemasolevad lood palju paremas konditsioonis kui seni. Nii näiteks leidsin ma enda jaoks uuesti kunagised lemmiklood “Karmid armid” ja “Vanas kohas”. Absoluutseks lemmikuks on “Ei” kõrval aga selle plaadi tõttu tekkinud “Kinni eilses”, mis oma ballaadilikus ideaalsuses meenutab paljuski eelmainitud Superchic[k]’i loomingut. Ja endiselt mulle ei meeldi ballaadid, seega tubli töö, et suudetakse teha ka minule meeldivaid ballaade. Plaadi pluss kontsertesituse ees on ka see, et helimehed on alati ju saamatud inimesed – albumil tuleb mitmehäälne taustvokaal ideaalselt esile ja see muudab lood ka mitmekülgsemaks ning lisab värvi. Värvikirevus on ka teemaks plaadiümbrisel. Ja see mõjub väga positiivselt ning kuulates lugusid, saab aru, et ka mingi positiivne alatoon läbib kogu seda muusikat. Muidugi ei ole see 31 ja pool minutit kestev pidu, vaid pigem see on elu muumimammast kodulinna vabrikuni ning sealt läbi Bagdadi tagasi koolipingis stressamiseni. Ja mina, kellele meeldib kõiges leida ka positiivseid jooni – meeldib selline lähenemine.

Ma ei julge öelda, et see on mu selle aasta lemmikalbum, sest eile sain kätte Avril’i uue albumi, mis on tõenäoliselt edukam. Kuid praegusel hetkel pean tõdema, et isegi temal läheb raskeks, kui ta tahab saavutada mu selle kevadsuve enim kuulatava albumi tiitlit, kuna Miip on kõva märgi siinkohal ette seadnud.

Ärge olge kurjad ning olge tänulikud kõige positiivse eest, mis elu Teile annab.
Ning kuulake Miipi – soovitan soojalt!

Daun

1 kommentaar (+add yours?)

  1. Trackback: Meeldivalt Ilusa Indie Pop’i roosa lõpp « RMf555

Lisa kommentaar

