“That’s my kind of a party..” *

Tere.

Olen jälle saanud ajahetke kirjutamiseks, sedapuhku Tallinn-Tartu rongis. Ühistranspordi meeldivustest aga ma täna siiski ei kirjuta, vaid räägin hoopis kui lahedad on briti poisid.

Tegelikult on jutt ühest konkreetsest tegelasest, keda laiem üldsus teab nime all James Blunt. Kuigi ma pole tema suur fänn, oli siiski eile piisavalt põhjusi tema kontserdi külastamiseks. Üks neist põhjustest oli ka see, et esimesel korral jäi nägemata, kuigi juba toona mõtlesin, et iseenesest võiks ju minna. Seekord siis läksin. Ja ei kahetse.

Ei ole uudiseid lugenud, et kuhu paljulubatud soojendusartist Uku Suviste jäi, aga polegi oluline, ega ma teda ju sinna kuulama/vaatama läinud. Seega tekkis alguses segadus kui bändi sissejuhatus kõlas liiga „So Far Gone“’i moodi, kuid siis kargaski rahva seast lõbusas tujus loki-rokimees lavale ja segadus kadus. Esimese lummuse tekitanud valgus/videoshow tappis teine lummus – Nokia kontserdimaja akustika! Kes seal veel seni käinud pole (ka mulle oli eilne esimene kord), sellel soovitan kindlasti seal ära käia – minu senistest kontserdikogemustest vaieldamatult parim heli. Ei olnud õllesõprade lemmikhallile omapärast spordisaali kajaga segatud müra ega ka mitte kohvisõbrast rokkarite lemmikpaigale omast tehaseruumi ülevõimendatud müra. Kui aus olla, siis müra polnud üldse. Lausa CD-kvaliteedile sarnane muusika paitas kõrvu ja võib öelda, et sellega oli juba kontsert minu jaoks lilleks muudetud. Vaja oli vaid i-le täpp panna.

Ja see täpp pandi ikka täiega. Lisaks humoorikatele vaherepliikidele küttis laulumees rahvast oma meeletu energilisusega joostes lava ühest otsast teise ja suheldes rahvaga nii läbi laulude kui kehakeele. Kõigele lisas jõudu eelmainitud valgusshow, mis sundis pilku kogu aeg laval hoidma ja kõiki aspekte jälgima. Ja kuna tuli tõsiselt hitt hiti järel (vähemalt mulle, kes ma tema loominguga rohkem kursis), siis möödusid poolteist tundi masendavalt ruttu.

Laval oli lisaks väikest kasvu suurele staarile veel viis pillimeest, kellest lisaks statsionaarsetele bassi- trummi- ja soolokitarrimehele 2 tegelast jooksid erinevate klaverite, süntide, ksülofoni ja kitarri vahet. Kogu see jändamine tekitas olukorra, mida väga vähesed poppmuusikud saavutavad – ilma taustaträkkideta (või vähemalt väljakuulmatutega) esitatada live’s lugusid nii, et need kõlavad samaselt stuudios sissemängitud versioonidele. Muidugi siin mängib rolli ka Blunt’i muusika poolakustiline omapära, mis on kindlasti noormehele palju naisfänne lisaks toonud. Kui aga statsionaarsetest pillimeestest rääkida, siis ega nendegi aktiivsus oma pilli käsitlemisel märkamata jäänud, trummari topeltbass (?), bassisti imepärased „Turn Me On“ ja „Dangerous“ (teistest lugudest rääkimata) ja kitarristi meeletult meeldivad soolod, mis tapsid James’i liiga rahulikult kõlava akustilise romansi oma rokilikkusega ära.

Kui nüüd võtta popp/rokk/vms kontserdid, kus ma käinud olen, siis see oli mitmel põhjusel eriline. Esiteks – ma pole kunagi massimuusikat kuulanud istudes (!), mis aga Nokia kontserdimajas on kontserdipaigale omane tegevus. Teine erilisus on eelmainitud sound, nii head soundi ma olen ainult oma plaadimängijast saanud. Viimane ja kõige suurem erilisus, kuna istuda võid sa igal pool ja kontserdi ajal helipuldi kõrval seistes muutub ka tavaliselt heli paremaks, siis suurim erilisus oli ajafaktor – kontsert lõppes veidi pärast 21-e. Müstiline. Isegi Tartu lapsed jõuaksid peaaegu õigeks ajaks koju. Aga vähemalt ei olnud põhjust kontserdi lõppu oodata, et äkki jääd viimasest bussist maha või midagi..

Kui nüüd plussid lahutada miinustest, milleks olid vaid ebaharjumuslikult uudne kogemus Nokia kontserdimaja näol, siis võib öelda, et üleüldises maailmabändide tuurikontserdite edetabelis saavutas eilne kontsert auväärt teise koha Avril Lavigne’i kolme aasta taguse show järel. Vaatame, mida pakutakse järgmisena..

Seega kohtumiseni 13. oktoobril Rokikohvikus Kaiser Chiefs’i pidustustel,
Daun.

 

*Tsitaat õhtu ja viimase albumi tipploost “Turn Me On”.

Lisa kommentaar

