Olin juba lasteaias rebel..

Hei

Üks vana võlg vajab tasumist. Nimelt pole ma siiani rääkinud ühest eriskummalisemast plaadist, mille ma sel aastal soetanud olen. Tegu Winny Puhh’i “Kes küsib?” albumiga, mis on praeguseks hetkeks juba mõned kuud mu meediamängijates keerelnud. Siiski sellel aastal maailmas enim oodatud Eesti plaat ju.

Kui aastaid tagasi Winny Puhh’ist esimest korda kuulsin, oli tegu veidi liiga radikaalse punkbändiga. Lugude lihtsus, löövus ja sõnum olid need, mis mind neid kuulama panid. Mõni aeg hiljem ilmunud teine album “Brääznik” viis aga asja uuele tasemele – punk muutus kohati mürasemaks, kohati esteetsemaks, aga samas tõsiseltvõetavuse piir hägunes, mistõttu album vajas korduvat üle kuulamist, et aru saada, kas mehed teevad nalja või on neil tõsi taga. Lõpuks selgus siiski, et tõsi on taga, sest lugude kirjutamisel on järgitud mingit abstraktset peent joont ning olgugi et lugude sõnum jäi kohati liiga igapäevaeluliseks, oli sealgi oma mõte sees.

Tulles sellise tausta pealt uue albumi juurde – peab ütlema, et asi on ikka veel mitu korda üle võlli keeratud. Juba avaloost alates mängitakse tugevalt inimeste kannatlikkuse piiridel, kuid samas tehakse seda maitsekalt, mistõttu ei saa mitte ühelgi ajahetkel öelda, et see lugu oleks halb – meloodia ja professionaalsus on ju olemas. Edasi põimitakse kokku “klassikalist” Winny Puhh’ile omast punki uute elektroonilisemate eksperimentidega, midagi eelmise albumi stiilis. Vahele ka lugu “Kärbse seen”, mis on vaat et isegi plaadi parim lugu – topeltvokaal, mõnus folkmuss ja huvitavad miksi lahendused – vast isegi parem, kui kõiksugu Ewert’id kokku. Vahe ehk ongi selles, et Winny Puhh ei sea endale mingeid rangeid piiranguid, mida ei tohi teha ja mida ei tohi öelda ning see muudab nende muusika vahetumaks ja nauditavamaks.

Kuulamisnaudingut pakub ka “Pähkel”, mis näitab bändi mitmekülgseimat külge. Erilist rõhutamist väärib vahekoht, kus on üritatud teha kaasaegsemat muusikat – sündi ja biitboksiga tehakse vast Eesti parimat dubstepi. Ja eks see juhatagi sisse plaadi kõige imelikuma osa – loo “Hrõumwiilz”, mis on täis sellist kommilaksu technot ja elektroonilist kõrvavägistamist, mis samas oma ebanormaalsuses jätab miskipärast siiski süvenenult kuulama. “Klaasivargus” on plaadi kõige melanhoolseim lugu, mis vahepalana toimib ideaalselt ja hoiab tegelikult plaati väga hästi koos. Selle lõpus algav “Meiecundi mees..” Rick Owens’i moeshow versioonis sobib ideaalselt plaadi “teise poole” introks. “Meiecundi mees üks Korsakov läks eile Lätti” ise on aga võib-olla selle plaadi kuldne kesktee igas mõttes – seob nii vanakooli Winny Puhh’i kui nende viimatisi saavutusi. Ja endiselt on seda lugu kuulates ebareaalne tunne, et see siiski ei võitnud Eesti Laulul.

Plaadi lõpp kulgeb aga kiirelt – “Kolgus” on neist kõige enam mainimist vääriv lugu just eriefektide ja huvitava muusikalise lahenduse poolest. Teine erilist tähelepanu vääriv lugu on “Tugevad ja Lähevad”, mis on nii konkreetne, et sellest lihtsalt ei saa mööda vaadata. Ülejäänud lood on suures osas siiski vaid teekond lõpp-punkti, mis annab sulle võimaluse hinnata ümber oma elu – kas see kõik on ikka raisatud aeg või ikkagi kõrgkultuuri nautimine. “Aitüma” ju samas kõlab nagu hunnik kõrgkultuuri ja seda igas erinevas osas. Ja et kultuuri veel rohkem oleks, on plaadi nimiloos kaasatud ka Iberi koor otse Gruusiast. Plaadi kõige viimane pärl on aga ligi 17-minutiline kuuldemäng “Usinad külalised”, mida ma olen eneselegi uskumatult pea iga kord otsast lõpuni läbi kuulanud :O

Miks aga soovitan ka teil see plaat osta? Sest te toetate sellega Eesti muusikat, te saate sellega tasuta kaasa lauamängu ning te saate enda elu üle sügavamalt järele mõelda, et enda kulutatud aega paremini hinnata. Sest vahet pole, kas teile see plaat meeldib või ei meeldi – te olete vähemalt saanud aru, mille peale te olete oma elu raisanud..

 

Dawn

Lisa kommentaar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Muuda )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Muuda )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Muuda )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: